هلیاهلیا، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

هلیا، شکوفه هلو

شیر برنج با شیره خرما

1392/2/16 20:43
نویسنده : مهربان
4,090 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز واسه هلیا شیره خرما خریدم چون خرما نمی خوره دیدم این بهترین روشه تا به خوردش بدم..

واسه همین امروز در یه طرح ابتکاری شیر برنجش رو با شیره خرما شیرین کردم و دادم خورد ترکیبات شیر برنج هلیا این بود :

برنج از قبل خیس شده گذاشتم با آب حسابی پخت و له شد بعد شیر رو اضافه کردم اونم از نوع پرچرب بادام رو با آب حسابی میکس کردم و ریختم توی شیربرنج و گذاشتم جوشید بعدش زیرش و خاموش کردم و گذاشتم سرد شد هلیا شیربرنج رو سرد می خوره موقع خوردن بهش کمی شیره اضافه کردم و بهش دادم خورد..

و اما خواص شیره خرما

شیره خرما جایگزین مناسبی برای مواد شیرین کننده تصفیه شده است. از طرفی این ماده ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. آهن طبیعی موجود در شیره خرما، باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود و در نتیجه خطر بروز کم خونی را کاهش می دهد.
علاوه بر آهن، سرشار از پتاسیم و منگنز است.
مصرف آن هنگام صبح با صبحانه یا شیر ولرم، باعث فعال شدن سلول های عصبی می شود.
شیره این میوه، تسکین دهنده دردهای روماتیسمی است.
به راحتی هضم می شود و انرژی زاست.
ناراحتی های گوارشی را برطرف می کند و باعث ایجاد کلنی های باکتری های مفید در روده ها می شود.
فیبر موجود در آن مانع از یبوست می شود.
تقویت کننده قلب است.
غنی از کلسیم است بنابراین برای تقویت استخوان مفید است.
برای تقویت بینایی مفید است.
سموم را از کبد دفع می کند.
برای درمان گلودرد، تب و سرماخوردگی مفید است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

الهام(مامان هلسا)
17 اردیبهشت 92 8:09
نوش جونش باشه نفسم
الی جون
18 اردیبهشت 92 20:25
عسیس خاله نوش جونت تپل بشی
رها
22 اردیبهشت 92 12:51
عزیزم خرما رو همراه زرده تخم مرغ برای هلیا جون امتحان کردی؟ دیانای ما زرده تخم مرغ خیلی دوست نداره اما با خرما خیلی خوب میخوردش... ارسال رو یادم میاد هر کدوم از ما یه نی نی توی راه داشتیم و ... حالا ماشالا یکی یکی دارند یک ساله میشن زنده باشن...
زهره مامی ژوان
25 اردیبهشت 92 3:08
ای جان. آفرین ، چه فکر خوبی کردی، من هم باید برای ژوان درست کنم این غذای خوشمزه رو راستی مهربان جون آرایشگاهی که هلیا رو بردی کجاست؟ اسمش چیه؟ خوب بود؟
مامانه بهار
27 اردیبهشت 92 21:49
مرسی از اطلاعات مفیدت عزیزم منم حتما واسه بهار درست میکنم. انشالله دخترت همیشه سالم باشه گلم. ببوسش
خاله بهار (مامان آرشا)
28 اردیبهشت 92 16:47
نوووووووش جووونت بشه گلم اشالله همیشه سالم باشی فرشته کوچولو مهربان جان برای شیرینی یه جا تو سعادت آباد هست نیمه خصوصی اونجا میرم